Božská ITÁLIA!!!

Tentokrát som na svojich potulkách po svete navštívila Taliansko.

Sedela som uprostred leta v kancelárii, vonku 35°C, potím sa a riešim milión telefonátov, akurát bol jeden z tých nepríjemnejších, a v tom mi na obrazovke vyskočí ponuka na poznávací zájazd Benátok a Verony – mesta Rómea a Júlie, spolu s kúpaním sa na jednej z najkrajších pláží v Taliansku Lido di Jesolo. No kto by odolal takejto ponuke vychutnať si neopísateľnú historickú, kultúrnu a umeleckú atmosféru mesta Shakespearovho najslávnejšieho ľúbostného príbehu.

A keďže som sa toto leto ešte nekúpala v mori, rozklikla som ponuku a ešte som ju ani nestihla dočítať do konca, už som zájazd zajednávala a tešila som sa, že si spíjemním horúci letný deň.

Vzápätí mi prišlo potvrdenie mojej rezervácie a už bolo jasné, že jeden z augustových víkendov strávim aj pri Jadranskom mori. Tešila som sa, pretože milujem taliansky temperament a hlavne tú ich „náprskovú“ kávu.

Pomaly sa blížil deň odchodu na poznávací zájazd do Itálie, a čím bol tento dátum bližšie, stále som sa viac a viac tešila. Šli sme busom, nastupovali sme v Bratislave a hneď pri nástupe autobus meškal pol hodinu. Vravím si super, ešte sme ani nezačali a už musíme čakať, ale keďže sme šli na noc, bolo nám to vlastne jedno, aj tak sme celú cestu prespali.

Ráno sme sa zobudili a už sme boli v Taliansku. Nádherný východ slnka nás vítal, ako keby slnko vedelo, že sme prišli poobzerať krásy tohto nádherného severotalianskeho, doslova antického mesta lásky – Verona.

Zastali sme na parkovisku a prechádzali cez most cez rieku Adige, ktorá lemuje celé mesto. Je zaujímavé, že už tá rieka mala inú farbu ako u nás, takú zelenú.

Prechádzali sme pozdĺž múru, ktorý tvoril hradby mesta až sme došli k nádhernej fontáne na námestí Piazza 20160819_095025BRA, kde sa už v pozadí týčila Aréna ako jedna z dominánt Verony, pripomínajúca rímske koloseum. Bola postavená v prvom storočí nášho letopočtu a patrí k top trom najväčším arénam sveta. Zápasy gladiátorov v nej sledovalo naraz aj 30 000 divákov.

Odtiaľ s20160819_110701me sa presunuli na námestie Piazza ERBE. Cestou sme sa zatavili a obdivovali Cassa di Jullieta a odfotili sa pri hádam najznámejšom balkóne. Na nádvorí stojí socha a ľudia sa sotia so sochou a hovorí sa, že kto sa dotkne Júliiních zlatých pŕs, bude mať navždy šťastie v láske…

Na tomto námestí bolo kopec stánkov a suvenírov, no kto by odolal…

20160819_123712

Navštívili sme aj kostol sv. Anastázie a baziliku san Zeno, kde sme nasali neskutočnú energiu tých nádherných dávnych čias. Prešli sme mostom cez rieku a vyšplhali sa po hádam tristo schodoch navrch hradieb, odkiaľ bol neskutočný výhľad na celú Veronu. Ten pohľad bol božský…

Na druhý deň sme sa ráno presunuli na pláž Lido di Jesolo a vychutnali si teplučké Jadranské more, ktoré nás vídalo svojimi vlnami a sem tam nás trošku pošteklila malá medúza 🙂

Poobede sme sa loďou presunuli do nádherných Benátok a strávili nádherné popoludnie v tomto romantickom meste. Prešli sme na námestie sv. Marca,  kde nás očarila nádherná bazilika.

Potom sme sa 20160820_175645motkali úzkymi uličkami a vychutnávali si typické benátske mostíky s pohľadom na gondolierov a ich gondoly. Neodolali sme, keď sme zbadali, aká nádherná gondola na nás čaká… Bola ručne robená na mieru zo siedmych druhov dreva a nádherne vyzdobená a doladená zlatými anjelikmi. Tak sme nasadli a ten zážitok stál zato. Gondolier nám cestou porozprával históriu Benátok, ukázal pamiatky a veru aj zaspieval.

Bolo úžasné, že sme v Benátkach zostali až do tmy, takže sme si vychutnali aj večernú atmosféru, dali sme si typickú Taliansku pizzu a kávičku s výhľadom na lode, plachetnice aj malé lodičky a vysvietené uličky Benátok.  Len škoda, že sme nevystihli Medzinárodný filmový festival, ktorý sa konal v týchto dňoch v Benátkach, prešli by sme sa po červenom koberci 🙂 20160820_184810

Ďakujem, že som využila takúto ponuku, odniesli sme si nádherné zážitky, taliansky temperament a kopec energie z kultúry a histórie týchto nádherných talianskych miest.

Uvidím, kam nás to zaveje nabudúce…

PS:    Všeky moje cestovateľké zážitky nájdete na mojom BLOGu:

www.evacabanik.sk, prípadne na mojej Fb fanpage: Ži svoj život NAPLNO

⇒ A ako ste strávil leto TY? – V Ý Z V A!

klikni na môj FB ŽI SVOJ ŽIVOT NAPLNO, daj like a staň sa mojím fanúšikom, zdieľaj foto alebo video, ako a kde a s kým si si užil svoje leto NAPLNO a VYHRAJ…  VÍŤAZ získa PREKVAPENIE 🙂

V Ý Z V A   T R V Á   do 22.9.2017

Eva Cabániková
Milujem jednoduchosť a ukážem Vám, ako si i Vy vďaka systému, pomocou jednoduchých krokov zmeníte život na život svojich snov, a navyše získate osobnú, časovú a časom i finančnú slobodu :) Môj príbeh si prečítajte tu >>